11 maj 2015

Tacksamhet


Två veckor har avlöpt igen och efter dessa veckor visar jag tacksamhet för:

att punkteringsödet på motorvägen slutade lyckligt för sonen
c......s matkasse
kattlugnet, när man behöver det
mitt underbara hus
trädgården
färg- och blomsterprakt som håller i sig i kylan
varma mössan när majvinden viner kring öronen
förändringsönskan som nu är nära verklighet
systrar som alltid finns där och stöttar, lyssnar och peppar
kompisar som peppar och bryr sig
små sms som kan betyda så mycket
att cykelutflykten med 29 barn blev lyckad och utan missöden
att i alla fall lyckats förmedla läslust till 10-åringar när jag inte hinner läsa själv
att tvätten ligger kvar i tvättstugan.....;) (Den kunde ju ha möglat t.ex.)

4 kommentarer:

Helena sa...

Skönt när saker går bra som utflykter och punktering efter väg. Önskar dig en ny fin vecka!

BP sa...

Börjar väl med att dregla över din bild - säger bara rost = mums:-)
Kom sedan av mig lite när jag läste om punkteringsödet av sonen. Tack och lov att det slutade lyckligt...

Ja å sedan kan jag ju inte låta bli att bli liiiiiiite nyfiken vad din förändringsansökan går ut på. Men jag säger redan nu grattis om du kommer att få som du vill. Ja, det brukar du ju få;-)

Eva Trillian sa...

Cykeltur med 29? En modig utflykt!
Rost? Inte bra - men väldigt snygg!
småfåglarna här försvarar sig mot mig och sambon som inte borde vilje gå in och ut ur vårt hud :) Men de vänjer sig säkert snart. Det brukar de göra!

Mias Mix sa...

Punka är aldrig kul men tur att det gick bra. Kul med cykelutflykt! Spännande med förändring...

Sv: Tack för dina ord och vilken klok vän du har, precis så borde jag verkligen göra!!