4 januari 2015

I fredags och idag

En promenad på stranden idag.
En promenad gick inte att göra i fredags. Då kunde jag knappt stå still. Så här såg samma vy ut i fredags. Titta på vattnet vid huset och jämför med bilden ovanför.

I fredags såg havet ut så här, och som jag skrev, det gick knappt att varken stå eller hålla kameran still.

Jag har funderat en del över mitt bloggande och jag hade tagit ett beslut om att lägga ner bloggen. Men när jag berättade det för familjen fick jag motstånd från en person. Det gillades inte. Bl.a. fick jag frågan: Varför? Jo en av anledningarna är lusten, en är tiden och ytterligare en är att jag vill komma igång med att läsa böcker igen. Har bara läst ett fåtal böcker de senaste åren och högen med "vill-läsa-böcker" bara växer. Kanske skulle ett bloggavbrott göra att jag läser mer. Mitt motstånd svarade då: - Då ska du skriva på bloggen om böckerna du läst.
Jag har tagit till mig det rådet och jag återkommer i ärendet ;)


10 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Jo, det finns ju något emellan alternativen "blogga dagligen" och "aldrig" ;) Men ingen kan bestämma hur det ska se ut utom bloggaren själv!
Lycka till med beslutet!

Stare Ström sa...

Det blåste rätt häftigt i fredags!
Jag håller med Eva om bloggandet. Lägg det på den nivån du trivs med.
Vilken fin bild du hade gjort på nyåret!
God fortsättning!

cissi sa...

Vilken häftig bild på det stormiga havet! Här har det också blåst i helgen men inte lika mycket!
Lycka till med beslutet och hoppas du väljer det som är bäst för dej!

KulTur i Natur - Tony sa...

Fina bilder på en strand man strosat någon gång :-)
Ja det här med bloggar har stöts och blött hos mig också. Fotobrus.se är nedlagd och överförs till två gratisbloggar och inspirationen är väl inte på topp just nu. Kultur i natur får leva vidare för där finns så mycket fotodokumenterat.

Beppan sa...

Alltid fascinerande med havet - oavsett om det stormar eller är kav lugnt.
Härliga bilder!!

Freja sa...

Oj, vilken skillnad! Drama i fredags och lugnt och stilla idag.

Jag har inkorporerat bloggen med alla mina fritidsintressen. Fotografering, böcker, katter, inredning och kreativt skapande. Det funkar bra och är kul att göra nått mer av till exempel de lästa böckerna. Förr läste jag och sen var det klart, nu får jag ut mer av läsandet då jag oxå ska försöka formulera mina känslor för boken med egna ord!

Anitas Malta sa...

Kontrastrika, dramatiska och som alltid vackra bilder.
Det där med att blogga eller inte är ett ständigt återkommande ämne hos mig. Inom mig.. Tror jag bestämt mig för att blogga "ibland" vad det nu innebär ;-)

Ditt "motstånd låter sunt men tiden måste ju även räcka till. Hoppas du hittar det rätta som passar dig bäst. Men visst kommer jag att sakna dig om du slutar helt.
Önskar dig en fortsatt fin vecka från Malta :-)

Andra året i Hjo sa...

Man kan ju läsa upp sig lite, och blogga ner sig lite. Så går det ihop - kanske. Fast visst tar det lite tid, bloggandet.

Hanna sa...

Vilka vackra bilder, ser lite kylslaget ut, men mycket fint.

Blogga ska man göra för att det är skoj, inte för att man måste eller för att man ge upp en massa annat. Dessutom måste man inte blogga varje dag, utan kanske när lusten faller på. Du får väga för och nackdelarna :-)

Berit sa...

Bra ide´!!