28 juni 2014

Några små cyklar


9 kommentarer:

KulTur i Natur - Tony sa...

Den där cykeln med motor var nog många småpojkars dröm på den tiden, kanske även min.

Eva Trillian sa...

Från tiden då den begagnade cykeln var självklar och att lära sig cykla var en nödvändighet - om man ville någonstans dvs :)

Charlotta sa...

Hmmm, få lite dåligt samvete. Min cykel gör sig snart också för museum... ;)

BP sa...

Cykeln med motorn var riktigt söt, en annan variant av Velo Solex.

Violen sa...

Härlig nostalgi i dina bilder! Det var nog en dröm för många småpojkar att äga cykeln men motor, eller åtminstone få låna den en stund!
Trevlig helg!

Freja sa...

Så kul att få se gamla cyklar! Jag minns när jag fick min första egna cykel, som inte var ärvd och dessutom fullstor! Jag fick den i julklapp, i form av en nyckel i en tändsticksask och en lapp att jag skulle gå ut i garaget... Vilken otrolig lycka det var!

anemonen sa...

Hoppsan så trevligt. Nostalgi var det här och jag hade en skeppshult pojkcykel med racersadel. Ack ja den fick syrran och sen var den sagan slut:-)

juanna sa...

Föder tankar om första cykeln - utan låtsasmotor.. den andra var cerise och ihoptjänad via tidningsförsäljning.
Härlig bild.

Marit Johansson sa...

Riktig nostalgitripp här :) jättefina!