12 mars 2014

Uppvaknande

I söndags var jag ute med Nikke på provtur. Vi behöver lära känna varandra kan jag säga.

Fåglarna har vaknat till liv och grönsångarna (tror jag det var) sjöng för full hals i asparna runt trädgården. Fåglarnas vårsång är det något alldeles speciellt med! Det är verkligen ett uppvaknande.

Jag berättade i mitt inlägg om Nikke att jag sett på You Tube hur man kan använda de tekniska finesserna i den. Har ni tänkt på vilken instruktionsbok You Tube är? Den är full av faktafilmer. Jag hade köpt mango för ett tag sedan och var osäker på hur jag skulle skära den. Det kan man se på You Tube. Jag tittade på flera stycken och nu går det galant. Det går att hitta filmer om hur du knyter din scarf, hur du knyter slipsen, hur du tvättar bilen, hur du kör i rondell, hur du rensar fisk, hur du rensar ett avlopp, hur du startar en blogg, ja du kan nog hitta det mesta. 



6 kommentarer:

BP sa...

Nikke lär nog bli din bästis av den bilden att döma. Helt suveränt och vackert också, Bra gjort!

YouTube är helt suverän. Det finns inget som man inte kan hitta där. Varför instruktionsböcker - youTube har ju allt!

PS. Kunde inte låta bli att köpa en påse färskpotatis från Israel idag:-) DS.

Bitte sa...

You Tube är verkligen superbra. Jag dansar linedance och de flesta danser som vi lär oss finns som utlärningsvideon på You Tube ,vilket är suveränt när man behöver träna.

Anitas Malta sa...

Inga problem med Nikke så här långt vad jag kan se. Ni fångade ju tillsammans fåglarnas vårsång på bild !!

Funderar fortfarande på det där med You Tube som du nämnde i inlägget om Nikke. En slags instruktionsbok där man kan finna och lära låter verkligen som något jag skulle behöva och ha nytta av.

Det enda som saknas är tid men det kanske man finner lösningen på via You Tube ;-)

Eva Trillian sa...

Nikke och ni kommer nog bli goda vänner :) trevligt!
Youtube är en outtömlig källa - helt fantastiskt :)

anemonen sa...

Oh ja många är fåglarna och sången de sjunger för oss är ljuvlig.Finfint på temat.

Lajsas Fotografi sa...

Så fin bild =)