28 augusti 2010

Fototriss: Kollektivt

Kollektivt
kan vara att arbeta ihop - som poliserna på bilden gör
eller
att tillsammans heja på ett fotbollslag - som fansen som skymtar nederst i bakgrunden gör
Man kan åka kollektivt.
Bjarke Ingels Group - BIG - är en grupp arkitekter i Danmark.
Arkitektgruppen arbetar mycket med stadsarkitektur som alltså ett stort antal människor får ta del av - kollektivt. BIG har projekt på gång som People´s House i Shanghai, Hafjell ski resort och inte minst projektet "Nya Slussen" i Stockholm. Ett projekt som kollektivt berör Stockholmare.

15 kommentarer:

Rajson sa...

Kul och varierand etriss!
Jösses vilket väder det var på västkusten i moitten av veckan.
Men det blev två rundor i solsken i Tylösand. Otroligt men sant!

Pialotta sa...

Lite geografi på samma gång som trissen i ditt tema.. Riktigt kul att se dina bilder.. jag skiljer mig en hel del;)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

En rik og variert triss du har satt sammen her :) Ha en fin søndag.

Lena sa...

Bra triss!

Ha en fortsatt skön söndag!

/ Lena

LissenTo sa...

Spårvagnarna blir min favorit,något med ljuset och linjerna.

Ser din egen spårvagn :-)
Ha en fortsatt skön söndag. Lissen

Ingalill sa...

Härliga bilder, gillar ettan bäst :)

BP sa...

Gud vad du kan/vet!!! En värmande tanke från Falkenberg till nollåtta. Det tackar jag för;-)
Spårvagnsbilden tycker jag är suverän!!!

Monkan sa...

Jag såg massa polisbilar och poliser på stan idag och funderade på om man fick fota, men vågade inte...

Häftig bild på husväggen.

Rantamor sa...

Bra kollektiv triss du fått ihop och vackra fotografier.
Du är en duktig fotograf.
Angående min helikopterfoto så åker vissa skolbarn som bor i Raukasjö helikopter till Dorotea månd. och hem på fred. och då tycker jag det är en kollektiv trafik.....och alla ripjägare som är där nu åker helikopter varje dag upp på fjället, så helikoptern är i farten hela dagarna just nu.
Lite kollektivt...

Ha d gott.

Beppan sa...

Härlig tolkning av kollektivtemat!

Pysselfarmor sa...

Tjusig triss och häftig bild 1!

Jah Hollis sa...

Det var fina varianter på veckans tema. Gillar speciellt bilden från matchen.

Tigris Predikantan sa...

Fina tolkningar!
:)

Karoleen sa...

Varierade tolkningar och visst är det så att det kan vara mycket olika saker. Kul bilder.

V.I.C.K.I.S. sa...

Kollektivt rätt igenom! Nice!