11 mars 2018

Skyltsöndag och Färgglad vecka


Två färgglada skyltfönster från London.

BP håller i Skyltsöndag.

Då jag blev trött på all vinter började jag spontant att lägga in färgglada bilder förra veckan. Flera har hängt på där och det tyckte jag var kul! Vi färglägger bloggvärlden tillsammans. Jag fortsätter nästa vecka också. Gör gärna det ni också! Leta färgglada saker hemma att fotografera eller leta i arkivet. De som spontant hakat på veckan som gått är:

Paula Paulas pörte
Geddfish
Stare Ström Kråkvinklar
Anki Ankis Bildblogg
BP Konst eller konstigt
Eva Trillian Provtryckningar
Ditte
Emma sol som sol

Kanske har jag missat någon, skriv det i kommentaren isåfall!

För att sätta färg på tillvaron gjorde jag snön orange häromdagen men då fick Paula ont i ögonen. Ska se om det fungerar bättre så här:



8 kommentarer:

Ditte sa...

Tack för trevliga och glada Londonskyltar! Mer färg åt folket! Och färgen behövs!Di snö med organge färg tyckte jag om. Och dagens snö i din bild skulle jag nog kalla rosa-orange. Om det är snö. Min fantasi tog mig vidare till huden och hur den kan se ut rejält förstorad...

Jodå,jag ska försöka mig på färg i veckan. Troligen kommer mot slutet av veckan lite kinesiska färger med...Alltså bilder från Peking.

BP sa...

Börjar med din rosa snö. Nu får jag ont i ögonen;-) Min man tyckte att ditt verk såg ut som en hjärna alternativt inälvor;-) Självaste PS-jobbet är dock helt suveränt förstås.

Udderlicious butiken är ju så himla cool, love it:-) Å jag "förlåter" dig för den rosa snön, då du mer än väl kompenserar den med världens sötaste bil - Fiat 500 i min favofärg orange:-) Tack för den du:-)

Tusen tack för en toppen skyltning, ett gott skratt och länken:-)

Stare Ström sa...

Ja, tänk om snön hade en annan färg! Eller framför allt regn. Då kanske det var lättare att stå ut. Jag får nog ta en titt till i arkivet. Jättebra idé du fick!

anemonen sa...

En mycket trevlig skyltning må jag säga. Bilen i skylten där är bara så cool. Vill ha och det där med färg är så viktigt. Själv längtar jag efter sol och naturens somriga färger. De finns inte än så det blir kläderna som får stå för det färggranna. Jag hänger gärna på nästa vecka med färg. (käringafällan) Trevlig vecka

Paula sa...

Haha, men du är ju för söt, ska jag se världen i rosa nu tycker du?? Jag är för gammal för att gå på rosa moln, tack för försöket med det knalliga var häftigare!
Kan du berätta vad udderlicious betyder? För det är väl något annat än bara ett namn på butiken? Jättesöt ljusblå affär, lockar till köp helt klart. Jag som äter två glassar på en sommar! Trevlig söndagskväll! Jag ska försöka bli färgglad nästa vecka också

Geddfish ♥ sa...

Jorå, jag hänger på på färgerna, så gott det går!
Ha en bra start på veckan!
/Gerd

Anki sa...

Härliga färgglada bilder! Rosa snö ... hm ... ser lite mysko ut! :)

Anni sa...

Du får mig så otroligt ressugen med alla de här inläggen! London kan man aldrig få för mycket av.

För övrigt tror jag att min blogg i stort sett alltid är ganska färgglad :-) Eller i alla fall blå.