27 mars 2018

Grovt



Alltså det som hände idag var grovt!
Det kom mängder av snö. Jag talar om mängder. Jag som kör färgglatt tema har fotat snöskyffeln men bryter ändå lite mot mitt eget tema genom att ha snö med på fotot....men hela den här dagen har på något sätt påverkats av snömängderna. Jag har pulsat i snö, jag har lett cykeln, jag har grävt fram en insnöad bil. Jag har kört på hala vägar och gator och jag har skottat....suck! 
Det var grovt elakt att skicka ner sådana mängder snö den 27 mars!

Grovt är temat på Gems weekly photo challenge

och röd snöskyffel och röd i ansiktet av ilska får bli färgtemat idag.

11 kommentarer:

Helén sa...

Hihi, det var ett roligt inlägg. Vi har det också grovt kallt så någon snö tinar inte bort dessa dagar. Var är våren!???!

BP sa...

Jamen!!! Fick du snö??????!!!!!! Det är då en himla tur att du äger en röd snöskyffel, som passar perfekt till ditt färgprojekt. Tänk om den hade varit svart;-) Tycker synd om di och alla som bor på Västkusten. Vilken skitvinter vi har haft och våren har ju hittills lyst med sin frånvaro. I och för sig var det soligt här idag också, men noll grader den 27 mars känns liksom helt fel.

PS. Såg precis att jag glömt länka till dig i dagens inlägg. Nu har jag åtgärdat det:-) DS.

Anki sa...

Verkligen grovt grymt att skicka snö över dig så där! Här hade vi en solig dag ... men isande kallt!

Eva sa...

Fin färg på bilden och ett vansinnigt kul bidrag till veckans tema. Kanske inte så kul för dig förstås! Håll ut. Det blir en vår, men när är ovisst!Eva på https://seniorvinklat.com/

Violen sa...

En så grov snöattack går det ju bara inte att värja sig mot! Vi har just ingen snö men det är kallt och av våren syns inte ett spår! Kul inlägg och vilken tur att du har en röd snöskyffel, den piggar upp!

"LillaSyster" sa...

Finurlig tolkning! Men nu räcker det med vinter. Kram

Paula sa...

Ganska grovkornig ser snön också ut, och det är nästan så du använder grovt språkbruk när du förbannar eländes eländiga snön. Så onödig den är så här års när alla längtar efter vår och sandaler i plast. Eller?
GLAD PÅSK du färgglada kvinna!

Ditte sa...

DEt var det grövsta med så mycket snö! Men rött och vitt blir vackra färgklickar och piggar upp. Man kan låtsas att snön är sockervadd.

amo sin blogg sa...

Fint bilde. og eg forstår godt at du synest det er grovt at snøen lavar ned i slutten av mars.
No vil me ha vår !!

God påske frå Anne-Mari

KajsaLisa sa...

Snön ser faktiskt grov ut och det röda bryter av, fin bild.

Byblixtra sa...

Hihi, det låter som vintern i Norrbotten. ;-)
Snygg bild!