6 mars 2018

Frukt

I somras besökte jag Abecita konstmuseum och såg bl.a. utställningen "My Way" av Kristoffer Lönnå.   Hans kreativitet och skapande med kameran hade gett frukt till detta konstverk. 

Bananer finns att köpa i fruktdisken men är ingen frukt. Nej banan är ett bär och det sägs inte ens växa på ett träd utan på en ört. Suck...det där med vad som är frukt eller inte är för jobbigt för mig.


Jag vet i alla fall att de godaste frukter jag någonsin ätit och druckit juice av var i Tel Aviv:




Veckans ord är frukt hos Gems weekly photo challenge

16 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Det är en djungel det där med frukt och bär - det flyter ju ihop i ibland. Men tolkningen är perfekt med nostalgibild! Och sista bilden ser så läskande ut! Ha en bra eftermiddag!

Ditte sa...

Ja detta med frukt, ört eller bär är klurigt. Men jag tycker du fått till det väldigt bra.
Första bilden är häftig och i mitt tycke är det Lasse Åberg som hänger upp bananskalen. Kanske är det bananer i pyjamas.

Och färskpressad juice i Tel Aviv är både lockande och läckert
Bra mix här i den tolkning av veckans temaord.

Stare Ström sa...

Lite annat utbud än vi har hemmavid! Knepigt det där om vad som är bär eller frukt eller något annat. Oavsett så sjöng en gärdsmyg intensivt för mig idag i vårsolen!

BP sa...

Fotot med Lasse Åberg är en höjdare:-)
Bananplantager borde du ha sett på Madeira. De växer på någon slags buskar som är kanske två meter höga.
Å vad gäller ditt omdöme om fruktjuicerna i Tel Aviv så håller jag helt med dig. Bilden är ju så färgglad och läcker:-)

BP sa...

Me again: Kolla här: http://paulaz.se/ hänger också på med ett färgglatt inlägg. Tänk så många du har lyckats inspirera:-) Tror att Gerd hänger på imorgon https://gerd-geddfish.blogspot.se/.

PS. Inte helt fel med några nya bloggkompisar. Paula är en relativ ny bekantskap för mig. Tycker hon är helskön. Dessutom kan hon skriva. Och det gör hon om en värld som för mig är helt exotisk. Kolla så får du se.
Gerd är en gammal bloggkompis, som är världens ambassadör för den vackra staden Lidköping.
Kram
//BP

Anki sa...

Visst är det knepigt detta med vad som är vad! Härlig bild med Lasse Åberg - och färgglada härliga bilder med saftiga frukter i Israel!
Paula som BP nämner är en gammal och kär bloggkompis till mig :)

Violen sa...

Jättefin bild med Lasse Åberg! Bananer ja, jag föll visst i fällan häromdagen när jag inte höll ordning på frukt, bär och örter. Fin bild med färgglada frukter som man blir sugen på att smaka.

Musikanta sa...

Jag tror bara att det är bananen och tomaten som ställer till det - de är väl båda bär. Underbara fruktbilder.
Ingrid

Carita Liljendahl sa...

Härliga färger, man blir glad, och vilka mängder frukt!
Den första bilden var också kul!

KajsaLisa sa...

Jättekul tavla, undrar vad man kan använda torkade bananskal till :)

Helén sa...

Tavlan med Lasse Åberg är riktigt skojig! Vad som är frukt eller inte är inte alls lätt, men det har väl egentligen ingen betydelse. Det ser väldigt läckert ut med all frukten på marknadsbilderna.

Paula sa...

Du, där skulle även en fruktskeptiker falla till föga och smaka sig igenom det enorma utbudet. Jag tror våra svenska frukter, både importerade och inhemska är ganska bleka, både till utseende och smak. Vår sol däruppe räcker nog inte riktigt till...

Klimakteriehäxan sa...

Härliga fruktbilder! Vill ha!

Karin sa...

Vilken härlig fruktbild med bananer på lina! En verklig 10-poängare!

Byblixtra sa...

Helt klart den mest originella fruktbilden med bananerna på torkstrecket. :-)

Anni sa...

Alla vi som förknippar Lasse Åberg med Trazan förstår ju det där med bananerna. Härligt konstverk.
Och jo, fruktståndet är ett konstverk det också - så otroligt läskande och suktande det ser ut.