5 mars 2017

Musikställen

 I Köpenhamn finns det stora möjligheter att lyssna på musik på olika ställen. Pumpehuset som förr försåg staden med vatten är numera en konsertlokal.

Bremen teater brukar ha konserter och det ser ut som om de hade haft det kvällen innan vi gick förbi.

Loppen som ligger i Christiania har fullt program.

Själv var jag på Stengade men därifrån har jag bara suddiga inomhusbilder och då det var mörkt visste jag inte att huset såg så kul ut som det gör om man tittar här. Och eftersom BP som förvaltar skyltsöndag har en period när hon ser ansikten överallt så undrar jag om hon ser ansiktet på Stengade.

2 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Du är härlig Gärdsmygen:-))))))

Idén med Pumpehuset som konsertlokal påminner om Djusholms "Elverket" som nu är konstgalleri.

Bremen teater - undrar om de visar tyska pjäser...

Å visst lägger man märke till Loppen. Å ja, ingen loppis här inte utan en loppa:-)

Klickade på Stengades länk och fick mitt bästa kvällsskratt. Visst ser jag ett ansikte med extremt stora ögon och ett riktigt stort gap:-)

1 000 tack för en toppen skyltning och stort tack för länken:-)

Stare Ström sa...

Det finns mycket i Byen!

svar: Kul med så många strömstarar på en gång. De är kanske på väg att dra norrut? De första jag såg i höstas var tre tillsammans. Kanske ett flyttbeteende?