21 januari 2016

Här

är ön där bastun, som jag visade i helgen, ligger. Nu kan man gå ut till denna mysiga ö, det gillar jag. Annars brukar man få vada hit ut och det är ofta kallt. 
Ett märkligt fenomen trodde jag visade sig ute på havet, men fick reda på att det är ett stort lastfartyg som transporterar bilar. Fotot är taget i motljus.
Nästa foto har jag redigerat för att få fram fartyget där i motljuset. Lite spännande. Det finns visst någon sida på nätet där man kan följa vilka båtar som passerar. Den har jag aldrig varit inne på.


6 kommentarer:

BP sa...

Å du förstår nog säkert att jag inte alls fastnade på fartyget utan på personen som gick på stenarna i andra bilden. I mina ögon en av dina bästa bilder - ever!

Det ser ju ut som att h*n lämnade en badbrygga för att sätta fart mot "vattenbrytarna". Vilken bild:-)

cat sa...

Vackra vinterhavsbilder!
Spännande effekt med fartyget. Det ser ut som att det har en stor fot/bas som det glider fram på.

Kolonilotta sa...

Kul att du fortsatte med temat så man fick veta lite mer! :)
Och riktigt härliga bilder.
Läckert att du fick personen som går på stenarna. Suveräna bilder! :)
Ha nu en riktigt fin helg.
Kram.

KulTur i Natur sa...

Om jag inte ser fel så är det väl borta vid Hansagårds camping. Har någon gång under sommartid gått ut till den ön också. Fina bilder.

cissi sa...

Fina bilder!!

När jag bodde vid Bosporen använde vi just en sån sida på nätet. Det var riktigt spännande att få veta vilken last fartygen hade, var de kom ifrån och var de var på väg.

Unknown sa...

Vilka dagar och vilken miljö, man smälter i hjärtat. Huset ute på sjön är absolut ett märkligt fenomen.
/Kiki