24 mars 2015

Putsad?

Man kan undra om klippmoskéns kupol är putsad? Eller om den putsas alls?

6 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Vilken fin kupol! Mitt tips är att det sitter en liten tant och gnor och putsar där när ingen ser...

Anonym sa...

Oj, så härligt glänsande i solskenet. Tror att den är så välpolerad att regnet putsar då och då.

Anita Malta sa...

Där löste du det knepiga temat alldeles galant !! Putsad eller ej så ser den iallafall väldigt putsad ut. En helt fantastisk bild på den gyllene kupolen i Jerusalem som glänser så fint.

BP sa...

WOW, WOW, WOW - Jerusalem. Vilken bild!!! Fantastiskt Gärdsmygen!
Å det roliga är att jag just ikväll gjorde en liten "Memory Walk" i Tel Aviv och Jerusalem. Sammanträffande - jo, det kan man tycka, men det blir ju kusligt å jag tror ju inte på sånt "övernaturligt".

PS. Å hur putsar dom kupolen. Jag menar det är ju massvis med sandstormar där nere. Ser framför mig jättekranar och fönsterputsare som hänger i korgar och putsar/polerar kupolen - eller!? DS.

Mias Mix sa...

Wow så läcker! Ja den skiner ju som om den vore putsad i alla fall! Klockrent till temat!

Marit Johansson sa...

Det ser då i alla fall ut så :)