4 mars 2015

Humörhöjare

Karnevalen på Madeira är en humörhöjare för många. Mängder av glada människor deltog i festivaltåget. De var i blandad ålder (dock inga barn) och av blandat kön. 
Vi såg det stora "arrangerade" karnevalståget. Någon dag senare gick ett annat karnevalståg där vem som helst fick delta utan föranmälan, det gick på eftermiddagen och många barn deltog i det.
Glad publik kantade gatorna denna sena kväll. Jag var fascinerad, och glad, över att inte se en enda full människa i den glada folkmängden.  Tror förresten inte jag såg en full människa på hela veckan, men jag såg glada människor.
Det finns visst flera skolor med olika inriktning vad gäller dans och framträdande i Funchal. Vad vi förstod så var det många av de eleverna som  deltog i tåget. Samtidigt tyckte vi nog det var konstigt att det gick att uppbringa så mycket folk på denna lilla ö, både i tåget och i publiken. 
Att fota liv och rörelse nattetid är inte det lättaste, men min lilla Nikke gjorde ett gott jobb! Här har jag t.o.m. fått skärpa i bilden.

6 kommentarer:

cissi sa...

Snygga bilder! Jag älskar rytmen och glädjen i karnevaler......även fast jag bara besökt svenska karnevaler som nog inte går att jämföra är de riktiga humörhöjare! :)

BP sa...

Nikke och du gjorde ett suveränt jobb här! Gillar karnevaler. Man rycks ju med stämningen åsså beundrar jag kostymerna som deltagarna har lagt mycket tid och även pengar på.

Beppan sa...

Trevligt med karnevaler där gemenskap och glädje är det viktiga!! Härliga bilder fick du till också - trots mörkret.

Eva Trillian sa...

Kul med karneval :) inget vi är vana vid här precis!

Freja sa...

Jag älskar färgerna och glittret, verkligen humörhöjande!

Arja sa...

Halloj!
Rikkigt humörhöjande fina bilder på massor utav vackra glittrande människor :)