9 mars 2015

Fortsättning längs levadan

Där kan man jogga och jobba.

Jobba,
 i trädgården och ta vattnet från levadan. Visst ser det mysigt ut?


Jogga,
i full fart.

Terassodla.

Odla bananer. Titta framför porten och se luckan som leder från levadan och mot bananodlingen till höger om porten.


Det blir mitt måndagsinlägg idag. 

Och idag, tisdag, tillägger jag att det blir även mitt tisdagsinlägg! 

Som ni förstår är sommaren min årstid och därför fortsätter jag med bilder från min resa där solen sken och det var sommartemperaturer.



6 kommentarer:

BP sa...

Ja, där joggaren for fram var ju levadan åtminstone 40 cm bred och hade ledstånd. Pust, pust. Men jag tycker att dessa Levador är väldigt imponerande. De funkar ju utmärkt - egentligen...

Toppen måndagsinlägg. Svårt att slå resten av veckan eller;-)

cissi sa...

Där gäller det att hålla tungan rätt i munnen när man joggar!
Var tvungen att googla levador och nu har jag lärt mej något nytt...en bra början på dagen!
Ha det bra!

Stare Ström sa...

Levador verkar vara ett väldigt smart system, med många användningsområden.

Mias Mix sa...

Verkar inte vara optimalt att jogga där... Fortsätt gärna med dina varma sköna sommarbilder, de är så fina!

Paula i pörtet sa...

Vilken fin miljö du har vistats i! Slipper jag hetta och insekter så har jag inget emot sommaren, i synnerhet om jag får ligga i blöt i en sjö..

LissenTo sa...

Härligt att besöka andra platser och få uppleva andra kulturer.

Tack för att du tittat in på min blogg. Vet inte vad, men det är inte av oartighet som jag inte tittar runt i så många bloggar nu för tiden. Vill och det finns så mycket fint och intressant. Men det där med tiden .

Men jag kommer tillbaks hit.

Trevlig helg