4 juli 2014

Fåglar

Sinneskatten har fåglar som tema idag. Att fota fåglar är inte lätt, men det är en sport tycker jag. De sitter ju inte särskilt still och därför kan lyckan vara stor när man fångar en snabb fågel och resultatet blir bra. Dessutom är det kul att samla arter på foton. Jag har en fågelblogg som inte är uppdaterad på länge, men där tanken är just att samla olika fågelarter. Jag har ju faktiskt några nya nu som jag kan lägga in. 

Att fota en gråtrut är däremot inte så svårt. Speciellt inte om man har mat i närheten. Den här rackarn har varit med på bloggen förut. Gissa om den lät?


Lite värre är det att fånga den här lille ( min namne ) på bild. Ser ni den?

6 kommentarer:

BP sa...

Ja det temat är ju som klippt och skurit för dig:-)
Han med stora näbben tar nog för sig, å lilla Gärdsmygen - visst ser jag henne. Måste vara en hon det;-)

Stare Ström sa...

Jag gillar bilder på våra vanligaste fåglar. De blir ofta bortglömda för de mera svårfotograferad. Och gärdsmygar är som de är- snabba! Men du lyckades ju!

Anitas Malta sa...

Tycker fåglar är hopplöst svåra. En smärre utmaning som kräver en hel del tålamod, vilket du verkar ha. Roligt att se hur en äkta gärdsmyg ser ut ;-) Snyggt fångat även om den stora truten dominerar. Jättefina bilder !!

Freja sa...

Så otroligt bra du fotat fåglarna, så imponerande! Jag fick ta den enkla vägen, konstgjorda fåglar...

Mias Mix sa...

Suveräna bilder på truten! Och så kul att se din lilla namne :)

anemonen sa...

Jättefint fotat det här, och jag har precis testat att fota med inställningen sport på min kamera men inte på fåglar än.Nu skall jag ta och testa den inställningen i helgen på måsarna som bor vid ån.Gillar din bild till tusen.