18 februari 2014

Jerusalem

 
 När jag smält intrycken från Jerusalem ska jag återkomma. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte, jag vet inte riktigt heller vad jag hade för förväntningar.  Ovan syns nya glasskulpturer föreställande gräs, i en rabatt vid Tower of Davids museum i Gamla Jerusalem. Snyggt. Nytt möter gammalt kan man säga. Och just det var signifikant för hela Jerusalembesöket - att nytt möter gammalt eller att gammalt möter nytt.
 


 Varför skulle inte tiden gå vidare i Jerusalem, när den gör det i världen i övrigt?
Utan att fördjupa mig i den frågeställningen ikväll ska jag nu sova och vila mig från dagens intryck.

4 kommentarer:

BP sa...

Alltså - ja. Du kommer ju inte att tro det här. Men ja sa precis samma sak som du skriver till maken när vi var där. Personligen var jag nästan "besviken" på klagomuren till exempel - absolut inte på labyrinten med alla gränder (undantag några få restaurangägare och kitschiga souvenirer). Det tog verkligen ett tag att smälta. Å du - jag kopplade helt bort politik och religion - var inte lätt, men det gick, annars blir bilden "skev".

Å du - näst sista bilden tog du ju från precis samma ställe som jag i en av bilderna.

Maken och jag bara njuter av dina - gammalt möter nytt eller vice versa bilder.

BP sa...

Me again: Å vilken paparazzi fotograf du är - precis som jag;-)

PS. Sorry för alla stavfel, ska hinna med Sportspegeln;-9 DS.

Unknown sa...

En stad jag verkligen skulle besöka. Återkom gärna med mer...
/Kiki

BP sa...

Sorry - me again;-)
Glöm inte att visa Maor & Co. din blogg. Jag lovar många freebees!

Åsså var det så himla kul att titta på dina bilder från Jerusalem. Du och jag/vi stod/satt ju ungefär på samma platser när vi tog dem.

Undrar vad ni hittar på imorgon? Dags för Carmel Market och Beer Market kanske...