3 februari 2011

Baksidor

Titta på denna vackra vy!Vrid dej 90 grader....
OK. Vädret var visserligen ett annat, men Vin & Sprits gamla lokaler är inte något som förgyller stranden precis. Bryggan syns här i förgrunden. Här finns planer på att bygga bostäder, men de överklagas. Tyvärr tycker jag.

En annan baksida av stranden är den här under.
Här står jag en bit ut på isen och här syns Lantmännens silo i bakgrunden. Inte heller så vacker. Men allt har ju sin baksida, även den vackraste trädgård har någonstans en baksida, den gäller bara att den inte syns så tydligt. Med kameran kan man ju ljuga och i en turistbroschyr hade ju valet av bild här varit lätt!

6 kommentarer:

Berit sa...

Sånn er det ofte når jeg er ute og fotar. Vakre steder med sin bakside, men baksider er ikke så ille alltid de heller.
Synes du har tatt noen fine bilder, og artig å se flere sider ved et sted.
Ha en fin kveld.
Berit.

Lasseivomma sa...

Men så här är det nästan överallt (utom här ute på landet). Fördelen med kameran är att man kan välja vy. Jag gillar bryggan på bild 1, där jag skaffade min vårförkylning i april förra året.

BP sa...

Världens vackraste brygga!!! Tvåan världens fulaste byggnad. Trean skulle man kunna göra nå't riktigt bra med. Älskar silon och med lite proffsig graffiti - yummie, yummie!!!

Lotta 8`) sa...

Den första bilden är helt klart bäst :) Tänk om det kunde blivit bostäder utmed strandkanten - läckert!

Härliga bilder du har tagit på fåglarna - och ekorren :))

Ha det :)

Chris sa...

Översta bilden blev min favorit. Härligt djup

Ninni sa...

Men utsikt över bryggan och stranden på första bilden skulle jag också kunna tänka mig att bo. Undrar just hur man tänker när man placerar så fula fabriks- och lagerlokaler så nära en strand. Inte alls antagligen. Synd är det dock.
Som fotograf så blir man tvungen att välja utsnitt och då blir det, åtminstone för mig, oftast det som jag tycker är vackrast. Väldigt intressant att få se resten av omgivningarna också tycker jag.
Ha en skön söndag!