28 mars 2009

Magiskt underbart!


Lördag eftermiddag vid Morups tånge. Ett fantastiskt ljus som var magiskt!
Av alla bilder jag tog var det inte många som gick att använda. Ljuset var jättesvårt.

Bilderna är tagna vid samma tillfälle. Motljuset var enormt över havet och stundvis disigt.

Märkligt men vackert.

Här skådades fågel av många. Jag hade med mej kikaren men är inte så haj på det där. Jag vet att jag såg Tofsvipa, Storspov, Ejdrar, Skäggdopping, Lärkan. Sen tror jag att jag såg annat, men det måste bekräftas först.
Lärkan drillade oavbrutet, solen värmde, vattnet i havet var alldeles stilla och så det mäktiga ljuset - en magisk eftermiddag.

7 kommentarer:

Sommarträdgården sa...

Vilket underbart ställe och jättefina blev bilderna,visst är det kul att bilderna kommer med en gång och att inte behöva lämna in för framkallning.

Marie sa...

Ser ut som om du haft en underbar dag. "Vardagslyx" :-)

Ha en fin kväll.

Sommarträdgården sa...

Verkar vara en ovanlig fågel på stenen långt därborta...?:)

helena sa...

Hej, vi passerade också tången i går, fast på fm. Hade varit i fbg och köpt löparskor som sedan skulle hem och testas. Det är läcker där ute, tänkte på vår vandring förra sommaren, får se om det blir repris i år.
Idag skulle vi ner till Läjet och äta glass och gå längs havet, men havet rök och det var kyligt. Blev endast glass och promenad i skogen istället.
Ha det bra!

Ulrica sa...

Låter som en underbar dag och ljuset är inte lätt att behärska, men jag tycker nog att du klarar det alldeles utmärkt.

Olga T sa...

Carina, det är ett helt nytt sätt att förhålla sej till fotograferingen att få bilderna direkt.
Marie; Ja det här var "vardagslyx".
Idag, söndag, var det varmt på altanen men vid havet kallt, skillnad mot igår. Så du åt glass Helena; Inte så bara! :)

Olga T sa...

Ulrika; Tack, men du vet inte hur många som refuserades.